Truskawkowe szaleństwo

11:56 Unknown 3 Komentarze


     Właśnie nastała ta długo wyczekiwana chwila :D Pojawiły się truskawki i mogę je wreszcie jeść na śniadanie, obiad i kolację oraz wszystkie przekąski w ciągu dnia! Uwielbiam je :) Są pyszne,
a dodatkowo zawierają mało węglowodanów. 1WW to aż 140gram truskawek! Dla porównania 1 średni banan (120gram) ma aż 2,8WW.
     W związku z tym, że teraz ciągle jem truskawki postanowiłam przedstawić Wam kilka prostych przepisów z nimi w roli głównej...

Knedle z truskawkami

Moje składniki :)

     Zdecydowanie było to moje wyzwanie na ten długi weekend. Po raz pierwszy w życiu odważyłam się przyrządzić knedle. Pewnie niektórzy sobie pomyślą: ,,Eeeee też mi coś, ja knedle czy pierogi robię co tydzień", jednak Ci co mnie trochę dłużej znają wiedzą jakie to było dla mnie wyzwanie, patrząc jak jeszcze niecałe dwa lata temu wzbraniałam się od zrobienia czegokolwiek w kuchni.
     Przepatrzyłam wiele różnych przepisów w Internecie i robiąc z nich własną ,,mieszankę" wykonałam swoje pierwsze w życiu knedle. Jestem z nich bardzo dumna!

Składniki:

1 kg ziemniaków (ponoć lepsze są starsze, ze względu na mniejszą ilość wody)
* truskawki około 50 sztuk (najlepsze będą drobne, małe owoce)
* 2 jajka
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
* cukier (jeżeli truskawki nie są zbyt słodkie lub jeśli wolimy słodsze knedle)
* około 2 szklanek mąki (wartość ,,płynna" zależna od ,,odchodzenia ciasta" od rąk)
* sól
* dodatkowo w celu sporządzenia musu około 400 gram truskawek, 5-6 listków świeżej mięty i trochę cukru do smaku

Sposób przyrządzenia:

1. Ziemniaki obieramy i gotujemy.
2. Następnie przeciskamy je przez praskę i odstawiamy do ostygnięcia.
3. Myjemy truskawki i usuwamy szypułki.
4. Do ostudzonych ziemniaków dodajemy jajka oraz oba rodzaje mąki.
5. Wyrabiamy jednolite, gładkie ciasto.
6. Jeżeli jest ono za rzadkie, klei się do rąk dodajemy trochę mąki.
7. Ciasto kroimy na kilka części, z których tworzymy wałeczki.
8. Nożem odcinamy niewielkie kawałki ciasta i formułujemy placuszki.
9. W środek takiego placuszka wkładamy truskawkę i ewentualnie dodajemy niewielką ilość cukru.
10. Brzegi zlepiamy jak na pierogi i dłońmi formujemy kulkę.
11. Zagotowujemy w garnku osoloną wodę.
12. Kiedy zacznie wrzeć wkładamy do niej kilka knedli (nie wrzucamy zbyt dużej ich ilości). Ja wkładałam maksymalnie po 7-8 sztuk.
13. Po wypłynięciu knedli na wierzch wody czekamy około 5-6 minut i wyjmujemy je na talerz.
14. Wkładamy kolejną porcję.
15. W celu sporządzenia musu w wysokim naczyniu miksujemy truskawki z cukrem (ilość cukru, zależna od upodobań) oraz miętę.
16. Świeżo przyrządzone knedle polewamy musem i dekorujemy truskawkami.

Moje pierwsze własnoręcznie przyrządzone knedle :) 

W moim przypadku obiad starczył dla 7 osób (około 45 sztuk).

Zachęcam do wypróbowania!

Lody z kiwi i truskawkami

Moje składniki :)
Składniki:

2 - 3 sztuki kiwi
* około 15 truskawek (2 garście)
* 4 łyżki mleka
* 1 - 2 łyżki cukru (w zależności od tego, jak bardzo dojrzałe mamy owoce, w szczególności kiwi)

Sposób przyrządzenia:

1. Kiwi obieramy ze skórki i kroimy na mniejsze kawałki
2. Wrzucamy je do wyższego naczynia
3. Dodajemy 2 łyżki mleka i ewentualnie cukier.
4. Blenderujemy do uzyskania jednolitej, gładkiej masy.
5. Przelewamy do foremek.
6. Myjemy truskawki i usuwamy z nich szypułki.
7. Wkładamy do wyższego naczynia.
8. Dodajemy 2 łyżki mleka i ewentualnie cukier.
9. Blenderujemy do uzyskania jednolitej, gładkiej masy.
10. Przelewamy do foremek, w których znajduje się już mus z kiwi.
11. Wkładamy patyczki.
12. Wstawiamy pojemnik do zamrażalnika.

Lody przed zmrożeniem.

Aby łatwiej wyjąć lody z foremek wkładamy pojemnik na chwilę do letniej wody.


Idealne na upalne dni :)

PS Pojemnik na lody zakupiłam w sklepie KiK w galerii Echo w Kielcach. Cena 6 zł za sztukę.

Koktajl z truskawek


Składniki:

truskawki
* kilka listków świeżej mięty i melisy
* mleko, ewentualnie jogurt naturalny, jogurt typu greckiego
* płatki czekoladowe do dekoracji

Sposób przyrządzenia:

1. Myjemy truskawki i usuwamy z nich szypułki.
2. Wkładamy je do wyższego naczynia.
3. Dodajemy mleko (jogurt), miętę i melisę.
4. Blenderujemy.
5. Wkładamy na chwilę do lodówki w celu schłodzenia.
6. Przelewamy do szklanek i dekorujemy czekoladą.


Porcja dla dwóch osób.

Idealny jako drugie śniadanie lub podwieczorek.
..................................................................................................................................................................
OCENA: Kocham truskawki! Mogłabym je jeść na okrągło. Ciągle wymyślam nowe potrawy z nimi w roli głównej. Są one dobroczynne dla serca: obniżają poziom złego cholesterolu i ciśnienie tętnicze. Ze względu na niski indeks glikemiczny są idealną przekąską dla diabetyków.
     Co do samych przepisów, uważam, że są godne polecenia. Pomimo tego, że knedle robiłam po raz pierwszy, wyszły bardzo dobre i co ważne nie rozwalały się podczas gotowania. Na pewno będę je robić częściej. Reszta przepisów to przekąski. Idealne rozwiązanie na upalne dni. Twoje kubki smakowe na pewno będą zachwycone (chyba że nie lubisz truskawek lub jesteś na nie uczulony).

3 komentarze :

  1. Też jestem uzależniona od truskawek, nie mogłam się ich już doczekać :) lody wyglądają cudnie, na pewno wypróbuję przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że któryś z przepisów przypadł Ci do gustu :) Jeśli szybko skończę sesję i będą jeszcze truskawki to na pewno pojawi się druga część tego wpisu... :)

      Usuń
    2. Ja również lubię truskawki , ale nigdy nie kupuje tych pierwszych. Powód? Zbyt wiele w nich jest chemii. Aha co do koktajli , to u mnie w rodzinie robi się je z kefirów .Nie polecam. Może i zdrowsze ale z mleka smaczniejsze i mniej kwaśne. Pozdrawiam

      Usuń