Rozpoznanie choroby, czyli OBJAWY CUKRZYCY

10:50 Unknown 2 Komentarze

     Chciałabym Wam przedstawić najczęstsze objawy cukrzycy. Jeśli już chorujesz, to ten etap, czyli rozpoznanie choroby, masz już za sobą. Jeśli zaś nie chorujesz, ale chciałbyś się dowiedzieć o tym jak szybko zidentyfikować cukrzycę, aby w nieoczekiwanym momencie swojego życia móc np. komuś pomóc, to właśnie ten post może Ci to ułatwić.

     Przypominając, bądź przedstawiając objawy posłużę się pewnym uporządkowaniem. Tzn. zacznę od objawów, które u mnie były najbardziej widoczne, a zakończę na tych, których u siebie nie zauważyłam.
Zaczynamy:
1. Wzmożone pragnienie: Był to najbardziej widoczny u mnie objaw choroby. Potrafiłam dziennie wypić ogromne ilości płynów, najczęściej słodkich.
2. Zmniejszenie masy ciała: Moja waga w trakcie kilkunastu dni spadła o kilka kilogramów, zmiana wagi była widoczna. Spowodowane jest to tym, że glukoza jest często wydalana przez nerki wraz z moczem, nie przechodząc do wnętrza komórek. Powoduje to pewną ,,dezorientację" organizmu, który nie otrzymując głównego składnika energetycznego, jakim jest glukoza, szuka innego źródła energii, którym jest właśnie nasza tkanka tłuszczowa. W konsekwencji widoczny jest znaczny ubytek masy ciała.
3. Wielomocz: W związku z dużą ilością wypijanych płynów, następuje zwiększenie częstotliwości oddawania moczu. Tworzy się tzw. ,,błędne koło". Masz wzmożone pragnienie -> Częściej oddajesz mocz -> Odczuwasz zwiększone pragnienie -> Znowu wypijasz ogromne ilości płynów.
4. Ogólne osłabienie organizmu: W moim przypadku osłabienie było dosyć duże. Przed samym rozpoznaniem choroby, byłam na tyle osłabiona, że nie potrafiłam sama podnieść się z łóżka.
5. Senność i rozdrażnienie: W związku z podwyższającym się poziomem cukru Twój organizm staje się ospały i rozdrażniony.
6. Zwiększone łaknienie: U mnie ono się nie pojawiło.
7. Zmiany ropne na skórze oraz stan zapalny narządów moczowo - płciowych: Również brak objawów.
8. Cukier w moczu: Zapewne ten objaw był także obecny u mnie, jednakże przed rozpoczęciem mojej przygody z cukrzycą nigdy nie sprawdzałam poziomu cukru w moczu, dlatego jest to objaw pewny, jednakże dla laika nierozpoznawalny.

To tyle :)  Jeżeli ktoś miał jakieś inne objawy cukrzycy i chciałby się nimi podzielić zapraszam do komentowania. Listę zawsze możemy edytować :)

2 komentarze :

  1. To ja napisze ,że te objawy mogą ale nie muszą oznaczać cukrzycy .Ja posiadam 6/8 . I nie wykryto u mnie cukrzycy ( poziom glikemii w samej górnej granicy ciągle obserwowany).

    OdpowiedzUsuń
  2. Objawy nie koniecznie wskazują na daną chorobę, ale zawężają jej poszukiwania. Jeżeli chodzi o podwyższony poziom glikemii polecam picie morwy białej, która korzystnie wpływa na metabolizm cukrów w organizmie oraz sprzyja utrzymywaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi, może chociaż trochę pomoże :)

    OdpowiedzUsuń