Fasolka po bretońsku

12:12 Unknown 2 Komentarze


Składniki:

* 1 udko z kurczaka
* fasola ,,Piękny Jaś Karłowy" 250 g
* kiełbasa dowolna ilość i rodzaj
* cebula 2 szt.
* czosnek 3 ząbki
* puszka pomidorów 1 szt.
* przecier pomidorowy 1,5 szklanki
* marchewka 1 szt.
* cukier 1 łyżeczka
* przyprawy: 3 liście laurowe, 6 - 8 ziarenek ziela angielskiego, 2 łyżeczki soli, 2 łyżeczki majeranku, 2 łyżeczki suszonej natki pietruszki, 1 łyżeczka lubczyku, 1 łyżeczka cząbru, 1 łyżeczka słodkiej papryki, 1 łyżeczka ostrej papryki, pieprz

Sposób przyrządzenia:

1. Fasolę namoczyć przez około 12 godzin. (najlepiej zostawić ją na noc).
2. Po namoczeniu odlać wodę, w której moczyła się fasola i zalać ją świeżą.
3. Dodać do garnka z fasolą udko z kurczaka oraz ziele angielskie, liść laurowy i sól.
4. Gotować na małym ogniu.
5. Kiedy udko zagotuje się, wyjąć je i obrać.
6. Mięso dorzucić do gotującej się zupy.
7. Dodać majeranek i cząber.
8. Cebulę i czosnek drobno posiekać.
9. Kiełbasę pokroić na półplasterki.
10. Czosnek dodać do gotującej się fasoli, natomiast cebulę i kiełbasę podsmażyć na patelni.
11. Pół marchewki zetrzeć na tarce z dużymi oczkami i dodać ją na patelnię.
12. Pozostałą marchewkę pokroić w kostkę i dodać do gotującej się zupy.
13. Kiedy fasola będzie już prawie miękka dodać podsmażoną cebulę wraz z kiełbasą i marchewką.
14. Następnie dodać pomidory z puszki, przecier pomidorowy oraz cukier.
15. Doprawić do smaku.
16. Gotować do miękkości fasoli.

Porcja dla dwóch osób na dwa obiady.


SMACZNEGO :)
...................................................................................................................................................................
OCENA: Była to pierwsza, samodzielnie przeze mnie wykonana zupa, z której jestem bardzo dumna. Ponoć zupy to jedna z łatwiejszych rzeczy w kuchni, jednak ja bardzo się bałam ich wykonywania. Dlatego postanowiłam to zmienić. Pierwsze podejście zaliczone :) Zupa mi i mojemu chłopakowi bardzo smakowała.
     Możemy jeść ją samą lub z chlebkiem. Ponoć lepsza do fasolki po bretońsku jest Fasola Piękny Jaś Tyczny (większe nasiona), niestety nie mogłam jej znaleźć w żadnym sklepie, dlatego wybrałam Jasia Karłowatego :) Jeżeli ktoś poszukuje łatwego w przyrządzeniu, sycącego dania na nie jeden, lecz dwa obiady to gorąco polecam :)

2 komentarze :

  1. Fajny przepis tylko u mnie robi się fasolkę z tego co zostaje w lodówce czyt. z resztek dodatkowo kupuje się (bo tanie) skrawki z mięs (wędlin) . Nigdy nie dodawaliśmy udka. Co do fasoli także nie przywiązujemy wagi zwykle faktycznie jest to ,,Jasiek". Pomidorów z puszki nie dodajemy tylko koncentrat ew. sok pomidory.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się spodobał i dziękuję za podzielenie się swoim pomysłem na przygotowanie tego dania :) Pozdrawiam

      Usuń