Zapiekanka ziemniaczana z przepisu Damiana Kordasa

10:24 Unknown 0 Komentarze


     W związku z moją obietnicą, dzisiejszy wpis będzie dotyczył spotkania z MasterChef'em Damianem Kordasem i jego autorską książką kucharską ,,Moje pyszne inspiracje".
     Zapiekanka ziemniaczana jest pierwszym przepisem jaki wypróbowałam z jego książki w swojej kuchni, ale na pewno nie ostatnim. Moim noworocznym postanowieniem jest zrobienie wszystkich dań z książki Damiana. Mam nadzieję, że pod koniec roku będę mogła pochwalić się swoim sukcesem :) Zapraszam...

Poniżej podaję lekko zmodyfikowaną przeze mnie wersję przepisu Damiana:

Składniki:

* 0,5 kg ugotowanych ziemniaków
* 250 g mięsa mielonego
* 200 - 250 ml gęstego jogurtu naturalnego
* 25 g żółtego sera
* 2 cebule
* 2 ząbki czosnku
* 1 - 2 pomidorów
* 2 jajka
* sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, tymianek
* olej do smażenia

Sposób przyrządzenia:

1. Pomidory sparzamy i obieramy ze skórki.
2. Kroimy je w drobną kostkę.
3. Na rozgrzanej patelni podsmażamy posiekaną cebulę z czosnkiem.
4. Dodajemy na patelnię mięso i pomidory.
5. Doprawiamy wszystko przyprawami.
6. Wszystko dokładnie mieszamy i podsmażamy do momentu, aż zredukujemy do minimum ilość wody.
7. Ugotowane wcześniej ziemniaki kroimy w cienkie plastry.
8. Foremkę do pieczenia smarujemy masłem.
9. Kładziemy pierwszą warstwę ziemniaków.
10. Posypujemy je tymiankiem.
11. Następnie wykładamy połowę farszu z patelni.
12. Ponownie kładziemy ziemniaki i posypujemy je tymiankiem.
13. Na wierzch wykładamy resztę farszu z patelni.
14. Do miski wbijamy jajka.
15. Dodajemy gęsty jogurt naturalny i dokładnie mieszamy.
16. Wsypujemy starty żółty ser.
17. Wszystko doprawiamy pieprzem i solą.
18. Gotowym sosem polewamy naszą zapiekankę.
Moja zapiekanka zaraz przed wstawieniem jej do piekarnika :)

19. Pieczemy przez około 25 - 30 min w piekarniku rozgrzanym do 200°C.


SMACZNEGO :)
..................................................................................................................................................................
OCENA: Według mnie zapiekanka jest bardzo dobrym pomysłem na tani i łatwy w przygotowaniu obiad. Na pewno jest to danie na kieszeń studenta. Poza tym jest bardzo smaczna i sycąca. Tak na prawdę każdy z nas może ten przepis zmodyfikować pod siebie.
     Z całą pewnością mogę wszystkim polecić książkę Damiana, ponieważ każdy znajdzie tam coś dla siebie, a przepisy są proste i nie zawierają jakiś wymyślnych, niedostępnych w sklepach składników :) Na koniec zdjęcie ze spotkania autorskiego z Damianem Kordasem:


0 komentarze :