Drożdżowe rogaliki z przepisu mojej mamy

09:33 Unknown 1 Komentarze


Składniki:
Niemieckie słowo na dziś: Hefe - Drożdże :)
* 1 kg mąki
* 3 jajka
* 1 kostka margaryny (masła)
* 10 dag drożdży
* 1 szklanka mleka
* 0,5 szklanki cukru
* dżem, marmolada, nutella - co tam chcecie włożyć do środka :)
* żółtko do smarowania rogalików

Sposób przyrządzenia:

1. W małym garnku podgrzewamy mleko, tak aby było ciepłe.
2. Dodajemy do niego drożdże i cukier.
3. Roztapiamy margarynę (masło).
4. Wszystko mieszamy do rozpuszczenia.
5. Do dużej miski wsypujemy mąkę i dodajemy jajka.
6. Wlewamy mleko wymieszane z drożdżami i cukrem oraz roztopioną margarynę (masło).
7. Z powstałej masy wyrabiamy ciasto.
8. Kiedy ciasto stworzy jednolitą masę odstawiamy je w ciepłe miejsce na około 30-60 min, tak aby wyrosło (podwoiło swoją objętość).
9. Rozwałkowujemy ciasto i kroimy je w trójkąty, na które nakładamy niewielką ilość marmolady (dżemu, nutelli) i formułujemy rogaliki.
10. Smarujemy ich górną powierzchnię żółtkiem, aby się pięknie w piekarniku przyrumieniły.
11. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni przez 25 min.
12. Na koniec możemy posypać je cukrem pudrem.

Niemieckie rogaliki z przepisu mojej mamy :)

SMACZNEGO :)
.................................................................................................................................................................
OCENA: Rogaliki należą do słodkości, które można w bardzo łatwy sposób przyrządzić oraz które sprawdzą się na każdą okazję. Możesz je zrobić na przyjście gości, grilla czy nawet wypad nad wodę. W przeciwieństwie do ciast nie rozciapią się i nie zepsują aż tak szybko. Z podanego przeze mnie przepisu wyszła ich bardzo duża ilość. Mieliśmy je w mieszkaniu przez kilka kolejnych dni.
     Poza tym takie rogaliki możesz przyrządzić z dowolnym nadzieniem lub z kilkoma różnymi, dzięki czemu jesteś w stanie wszystkim dogodzić. U mnie w domu moja mama robi je dosyć często. Postanowiłam więc, że i ja zacznę je robić.
     Jak widać wyjazd do Niemiec nie przeszkodził mi w doskonaleniu swoich umiejętności kucharskich, wręcz przeciwnie w każdy wolny dzień staram się przyrządzać coś nowego.

1 komentarz :